google-site-verification=yw95hbc7EFfmlx2Do_xhoTVh4wUkwTfTSzbKE5m_WEYGecikmiş dil ve konuşma - GAZİANTEP KONUSMA BOZUKLUGU
Çocuğum Hala Konuşmuyor Ne Yapmalıyım

Çocuğum Hala Konuşmuyor Ne Yapmalıyım

Gecikmiş dil ve konuşma

Gecikmiş dil ve konuşma  Çocuklarda konuşmanın gecikmesi, sık karşılaşılan dil ve konuşma bozukluklarından birisidir.  çocukların konuşması beklenen zamanda konuşma becerilerini yaratıcı bir şekilde kullanamamaları ya da yaşından dolayı sahip olması gereken seviyenin altında kalmaları sonucunda karşımıza çıkmaktadır. Bu süreci tetikleyen veya neden olan birçok sebebin varlığı bilinmektedir.

Gecikmiş dil ve konuşma bozukluğunda aileler çoğu zaman bu problemin kendiliğinden zamanla düzeleceğini düşünerek beklemeyi tercih etmektedir fakat bu durum çocuğun terapiye başlamak için geç kalmasına, davranış ve iletişim problemlerinin artmasına sebep olarak süreci zorlaştırabilir.

Gecikmiş dil ve konuşma sorununun varlığı çocuğun öğrenme becerilerine, iletişim becerilerine ve sosyal becerilerine negatif etkide bulunabilir.

Bu etkiler okuma, ifade etme, basit bir sorunun cevabını vermekte sorun yaşama, diyaloğa girme ve düşük özgüven gibi bireyin yaşamında önemli rol oynayan etkilerdir. Bu nedenle böyle bir durumda erken tanı ve müdahale çok önemlidir.

Gecikmiş Dil ve Konuşma Nedir?

Ebeveynler için çocuklarının ilk kez konuşmaya başladığı evreler oldukça önemlidir. Normal ilerleyen süreçlerde çocuklar, uygun zamanın gelmesiyle birlikte yaşına uygun ve problem yaşamadan konuşabilir.

Çocuklar, doğumdan itibaren başlayan ilk dil ve konuşma deneyimlerini ay ve yıl aldıkça anadillerini akıcı bir şekilde konuştuğu evreye tamamlarlar.

Gecikmiş dil ve konuşma bozukluğuna sahip olan çocuklar ise yaşlarına bağlı olarak edinmelerini beklediğimiz dil ve konuşma becerilerini edinememiştir ya da bu evreleri geriden takip etmektedir.

Çocukların dil ve konuşma gelişiminde bireysel farklılıklar gözlenebilir fakat belirli yaş aralıklarında edinmesi gereken beceriler vardır.  çocuğun edinmesi beklenen dönemde bu belirli becerileri edinememesi durumudur.

Gecikmiş Dil ve Konuşma Belirtileri

gecikmiş dil ve konuşma 
KONEF GAZİANTEP

Gecikmiş dil ve konuşma bozukluğunun belirtileri kişiden kişiye değişkenlikler göstermektedir fakat çoğunlukla rastlanılan belirtiler aşağıda maddeler halinde belirtilmiştir.

  • Girdikleri yeni ortamlarda uyum göstermekte zorluk çekebilirler.
  • Dikkat süreleri kısa ve dikkatleri dağınık olabilir.
  • İsteklerini ve düşüncelerini dile getirmek isterken vurma, ağlama, bağırmak gibi davranışlar sergileyebilirler.
  • Çevresinde konuşulanlara ve seslere ilgisiz kalabilirler.
  • Yaşıtlarıyla kıyaslandığında çok daha sınırlı sayıda kelime kullanırlar ya da konuşamazlar.
  • Anlamsız sesler çıkartabilirler.
  • Kavramları öğrenmeleri gecikebilir.
  • Normalden daha fazla jest, mimik ve işaret kullanabilirler.

Gecikmiş Dil ve Konuşmada Terapi Süreci

gecikmiş dil ve konuşma 
KONEF GAZİANTEP

Gecikmiş Dil ve Konuşma bozukluklarının terapi sürecinde çocuğun gelişimine, farklılıklarına, karakterine ve öğrenme sürecine göre özel olarak hazırlanmış teknikler ve materyaller belirlenir.

Düzenli ve verimli bir şekilde ilerlenilen terapi süreci ile problemin kalıcı olarak ortadan kalkması mümkündür.

Bu süreçte aile ile yakın temasta olmak ve iş birliği içerisinde olmak terapi verimliliğini arttıracak olan önemli faktörlerdendir çünkü çevreyi düzenlemek, çocuk ile verimli vakit geçirmek, doğru bir şekilde oyun oynamak ve çocuk ile nasıl etkileşimli bir iletişime geçileceği konusunda ailenin de eğitilmesi gereklidir.

Gecikmiş Dil ve Konuşmada Ailenin Yaklaşımı

  • Gecikmiş Dil ve Konuşma problemi yaşayan bir ailenin yaklaşımı öncelikle en kısa sürede bir uzmana başvurmak ve gerekliyse çocuğun eğitim almasını sağlamak olmalıdır.
  • Aileler, dil ve konuşma bozuklukları alanında uzman olmayan kişilerin söylediklerini dinleyerek hareket etmemelidir çünkü benzer süreçler ve belirtiler de olsa her çocuk farklıdır.
  • Ailenin çocuğa yaklaşımı olumsuz ve baskıcı olmamalıdır.
  • Eğitim sürecinde aile başvurduğu uzmana güvenmeli, verdiği bilgileri dikkatle dinlemeli ve uygulamalıdır çünkü terapi süreci sadece alınan terapi seansı demek değildir.
  • Aile, çocuğuna zaman ayırmaya ve verimli vakit geçirmeye açık olmalıdır.
  • Terapi süreci boyunca seans aksatmalar ve süreci düzenli bir şekilde ilerletememe durumu verimliliği negatif etkileyebileceği için seanslara düzenli gelmek ve istekli olmak süreci pozitif etkileyecektir.
  • Aile, gerekli çevresel düzenlemeleri yapabilmeye açık olmalıdır.
  • Uzmanın aileye verdiği ve yapmalarını istediği çalışmalar mutlaka özenle yapılmalı ve aksatılmamalıdır.
  • KONEF GAZİANTEP
  • GAZİANTEP DİKSİYON

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir